Kursus i konflikthåndtering

Kursus i konflikthåndtering

Vælg dato:
Pris:
8.950 ekskl. moms
Tilmeldingsfrist:
2 uger inden kurset. Hvis der er ledige pladser, tager vi imod tilmeldinger indtil dagen før kurset.

Konflikthåndtering – kursus i konflikthåndtering

Dette todageskursus i konflikthåndtering drejer sig om at forebygge og løse konflikter i hverdagen og på arbejde.

Konflikthåndtering: Hvad lærer du?

På kurset i konflikthåndtering lærer du at forebygge og håndtere konflikter inden de eskalerer og skader både samarbejdet og din trivsel.

Du skal lære at forstå konfliktens forskellige årsager, og du får teknikker til at klare en konfliktdæmpende dialog. Du får desuden metoder til at håndtere svære følelser – så du kan bevare roen og overblikket i konfliktsituationer. Og du får kendskab til forskellige konfliktstrategier, og hvordan du vælger den rigtige strategi.

Få her en guide med fem gode råd til hvordan du overlever at arbejde sammen med en, du ikke kan lide.

Konflikthåndtering: Hvem deltager?

Kurset er for alle der vil lære at forstå konflikter og at løse dem på en konstruktiv måde. Du er måske leder med personaleansvar, projektleder, specialist, medarbejder med kunde eller borgerkontakt, konsulent, tillidsrepræsentant m.m. 

Konflikthåndtering: indhold og form?

Undervisningen i konflikthåndtering er intensiv og afvekslende. På kurset arbejder vi med at koble teori om konflikter med din konkrete dagligdag og de konflikter, du møder her. Vi lægger vægt på at skabe et åbent og fortroligt rum, hvor kursisterne trygt kan udveksle erfaringer.

Du får bl.a. svar på følgende spørgsmål:

  • Hvad er konflikter, og hvorfor opstår de?
  • Hvordan identificerer man og forudser konflikter?
  • Hvad er konflikttrappens 7 trin – hvor og hvordan skal du sætte ind?
  • Hvordan vælger du den mest hensigtsmæssige strategi?

Vi arbejder desuden med

  • effektfulde spørgeteknikker
  • ligeværdig og klar kommunikation
  • håndtering af impulsive reaktioner og følelser
  • teknikker til at stå fast, sige fra og modstå manipulation
  • metoder til at modtage og give konstruktiv feedback
  • forhandlingsteknik ved konfliktløsning
  • personlig handlingsplan – læringsmål og videre forankring.

Relaterede kurser